lördag 27 mars 2010

Våren är på väg

Jag har hittat knoppar på mina klematisar som annars sett allmänt döda ut.

Det ska bli kul att få se dem blomma för första gången. Jag hoppas de har mått bra av att övervintra under tak i loftgången. Nu är bara frågan när och hur mycket vatten de vill ha.

Även hos N var förändringen stor. Äntligen hade båda rabatterna längs gången fram till huset dykt upp och fler delar av gräsmattan har kommit fram. Naturligtvis var jag ju tvungen att pilla bort löven för att få se att det var något på gång i de rabatterna. Det ska bli kul att ha lite vårblommor där i form av snödroppar, krokus och jag tror även vi slängde dit någon tulpan. Det blir lite skillnad mot förra året då vi fick vänta tills Strandkrassingen och Prins Gustafs ögas blommade.
På baksidan låg snön fortfarande kvar på många ställen, bland annat i "dammrabatten", men nu syns ju i alla fall plantpinnarna.

Även stenröset har kommit fram, men om det ska bli som jag har tänkt mig med blommor i mitten så får det nog möbleras om. Aubretia längtar jag efter på sikt, men i år blir det nog mest en blandning av stenpartiväxter som vi hittade på påse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar