måndag 22 mars 2010

På grön spaning - dagens glädjeämnen

Idag när jag tog en runda runt huset hittade jag dessa två små grupper. Fråga mig inte vad det är, för de är sprungna ur de smålökar jag grävde upp när jag rensade kirskål ur rabatten i våras, men som jag sen stoppade ner i små grupper igen.

Jag vet att jag hittade en tulpan, en påsklilja, en liljekonvalj och en massa smålökar som sagt, som inte blommade då. Jag försökte göra platsen lite snyggare, men löven var ännu frusna.


På Ica i går hittade jag dessa lustiga fåglar. Tyvärr hade jag inte kamran med mig så N fick i uppdrag att fota dem när han skulle handla bröd.

Inte den bästa skärpan precis, men jag antar att det är lättare att se vad det är. Frågan är om fåglarna är halvdöda? :-)
N var nog inte riktigt säker på vilka jag menade, så dessa tog han också kort på. Rätt söta, men de såg jag nog inte ens när jag var där.

2 kommentarer:

  1. Visst blir man glad när de där små lökväxterna börjar titta upp? Jag har också flyttat en del lökar som jag inte vet vad det är. Det blir ju ett extra överraskningsmoment.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Du har verkligen varit på Grön Spaning! Roligt att det spirar.

    SvaraRadera