söndag 7 mars 2010

Månadsbilden mars


6 mars 18.10

Snön ligger fortfarande knädjup. Om man bara tar höga stövlar så får man räkna med snöiga knän. :-) Dock har det blivit skare, men det vill till att vara snabb om man inte ska sjunka igenom. Detta har gett en massa fina djurspår.


En bokstav jag gillar, snett vänster bakom hängmattan.Det kan inte vara lätt att vara hare ...
En annan snygg bokstav, S som i Skoogstrollet.

Ja, våra spår är inte så vackra, men det förändrar ju snödjupet.
Däremot gillar jag solskenet!


8 kommentarer:

  1. Djuren är lätta nog att hålla sig ovanpå skaren. Annat var det för mig när jag skulle ner till komposten, ungefär var tredje steg sjönk ner. Riktigt jobbigt.
    Ha en fin vecka. Kram!

    SvaraRadera
  2. idag gläder jag mig åt vinterns första plusgrader! Ingen sol, men skönt ändå.

    SvaraRadera
  3. Kika in hos mig...jag har nåt till dig!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  4. Spår i snön är vackra! Jag har också har-spår kors och tvärs överallt. Men hos mig har de inte skrivit något..! ;) Bara lämnat pluttar. Mest i trädgårdslandet och det är ju bra - gödning behövs alltid. :)
    /Gunilla

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Nu var det ett tag sen, har inte riktigt haft tid och ork till att läsa bloggar.
    Så nu har jag lite att ta igen :)
    Så mycket snö ni fortfarande har kvar.
    Här börjar det bli barmark både här och där.

    Kram Mari

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Nu äntligen har jag fått tid att gå på ordentlig bloggrunda och hälsa på hos dig!
    Kul att du vill dela i utlottningen hos mig. Två lotter finns med ditt namn på....sedan är det bara att hålla tummarna.
    Lycka till med alla renoveringsplaner....
    Kram, kram
    /Lotta

    SvaraRadera
  7. Här har vi haft solsken till och från flera dagar nu! Härligt. Känner att kinderna har fått lite färg till och med. Men nog dröjer det att det blir snöfritt allt!

    Kul med renoveringsbilderna, taket som kom fram är ju jättefint!

    Hoppas du får lapa sol under helgen.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Ang din fråga om plattorna. Jag hittade ingen jättebra bild men kolla på dessa två länkar, där syns det lite i alla fall. Om du vill se mer så kan jag ta ett foto imorgon och skicka till dig, det är inga problem :)

    http://hemochharmoni.blogspot.com/2008/06/nyplanterat-p-framsidan-av-vrt-hus.html

    http://hemochharmoni.blogspot.com/2007/07/framsidans-mbler-r-frdigmlade.html

    Ha en skön lördagkväll! Kram Marie

    SvaraRadera