lördag 20 mars 2010

Vårarbetet är påbörjat!

Nu är växthuset förberett för årets förodling.

I måndags sådde den första stora omgången med frön, tidigare har jag ju bara testat penséer med halvdant resultat på grund av bristande belysning. Nu blev det blev fler penséer, petunia, lobelia och riddarsporrar. Lite rucola, sallad, dill, gräslök, persilja, basilika, koriander, rosmarin och purjolök hamnade också i krukorna.

Under belysningen hamnade också mina passionsfruktsplantor, drivna från kärnorna/fröna.

Två av de tuffare chilifruktsplantorna.
De övriga uppskattade inte min bortglömda vattning.
Här är den enda glada smultronplantan av de fem-sex jag fick i augusti.
Min kornettblomma har fått sin första bladrosett. Det komiska är att jag för drygt fem år sedan tackade nej till de blommorna då min dåvarande sambos mamma hade över, men nu duger de minsann. Frågan är om jag borde plantera isär några av de andra rosetterna. Hur gör ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar