lördag 27 mars 2010

Oplanerad nöjestripp

På vägen till intervjun igår passerade jag skylten till "vår" troligen närmsta plantskola. Tyvärr kommer jag inte ihåg namnet och jag hittade det inte på Eniro. Ja, den ligger i alla fall på väg mot Habo om man ska ut mot 195:an från Jönköping.

Så med tanke på att jag hade en liten stund över passade jag på att gå in för första eller andra gången, ja det var första gången på våren i alla fall.

Det var jättemysigt att få traska runt i växthusen och känna doften av fuktig mylla och på avstånd se hur de skolade om små plantor. Jag kan ju säga att de hade åtminstone 20 bord med bara penséer i alla möjliga färger. Det hade varit kul att beräkna hur många det fanns på ett bord, men jag orkade inte med så mycket huvudräkning. Visst fanns det mycket annat fint också.

Tyvärr hade jag ingen kamera med mig eftersom besöket var en spontan idé på väg hem (visst hade jag mobilen med, men jag vet inte var det finns en kabel till den, så det hoppade jag över). Jag hade heller inte tid att stanna så länge då jag var tvungen att bege mig till af eftersom de hade sms-aviserat att jag skulle dit. Detta besök trodde jag att jag redan hade slutfört enligt den kvinna jag träffade sist. Tyvärr hade hon inte lärt sig plocka bort påminnelsen så jag var välkommen tillbaks i slutet av maj ...

Men det finns ju möjlighet att göra fler besök på plantskolan ... Tyvärr är de ju lite dyrare än Blomsterlandet, så det kanske blir snålheten som får avgöra trots allt, även om jag kanske får jobba heltid igen i sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar