lördag 13 mars 2010

Sakta, men säkert ...

... går det framåt med vårens projekt.

Hyllorna till växthuset är upplockade från källaren och ihopsatta. Nästa steg var ju att fixa belysning, så två lamphållare införskaffades. Ja, fråga mig inte hur man lyckas köpa en med plastsladd och en med textilsladd ... :-) Ja, det dröjde en lång stund innan N såg min fadäs i alla fall ...

Sedan behöver man ju glödlampor också ..., vilket införskaffades på IKEA idag. När jag väl skruvat i dem insåg jag att det behövdes ett hyllplan till. Tyvärr hittar jag bara ett hyllplan, alla stålrör, men bara en konsol ... så det får bli en tur till källaren igen. Jag hoppas att jag inte slängde någon i höstas med tanke på att några skadades vid hålen när jag plockade isär växthuset.

Sedan har jag roat mig på Blomsterlandet med att titta och känna på fröpåsar. De hade tag 5 betala för 4, så det kändes som en bra idé att passa på. Med tanke på att vi har få perenner och att jag vill odla grönsaker i år så behövs det lite nyinskaffningar sedan ifjol. Det ska bli kul att se hur årets resultat blir.

Frågan är bara hur mycket man vågar förså redan nu med tanke på att det är knädjupt med snö fortfarande. Fördelen är väl att vi har haft strålande solsken och fem plusgrader idag, så jag hoppas det smälter lite ...

Tja, så mycket melodifestival blev det inte här, jag upptäckte precis att den visst började åtta ... Tjoho, vilken koll på tv-programmen jag har. :-) Annars är det väl i princip bara Familjen annorlunda jag brukar vilja se, det som går på måndagar.

Bilder på mina inköp får vänta tills jag blir av med senaste viruset som kopierar bilder jag har markerat till den öppnade mappen. Jag misstänker att jag fått tillbaks en elak mask igen ...

Ha en fortsatt trevlig helg!

3 kommentarer:

  1. Det verkar helt klart att du är på gång när det gäller vårförberedelserna! Skoj!

    Jag har ju sumpat några av mina frösådder så nu ska jag gå och ta hand om de jag har kvar!

    SvaraRadera
  2. Nu står solen högt på himlen och det är verkligen dags för sådder. Det blev många byttor för min del idag :) och många påsar blir det först i april....hmmm undrar redan var allt skall få palts ;)
    Kram / Bea

    SvaraRadera
  3. Härligt att köpa fröer igen. Det har jag ännu inte kommit mig för. Känns så långt borta med odling, på grund av all snö.
    Ha det gott!

    SvaraRadera