måndag 22 mars 2010

Dagens chock

Av en händelse tittade jag till hyllan vid fönstret och höll på att inte tro mina ögon. Helt plötsligt har 13 av 16 sådda passionsfruktskärnor kommit upp. Man kan väl säga att de tagit gott om tid på sig då de såddes den 31 oktober, men nu har de fullkompligt exploderat i höjd. Nu fick de också komma in på hyllan med ljus. Visst jag har en lampa vid fönstret också, men där har de stått på en lägre hylla.

Finns det liv, finns det hopp, även om jag funderar på vad jag ska hitta på. Efter en ensam dag hemma utöver en intervju är jag mest sugen på att träffa folk, men egentligen skulle jag väl behöva ta tag i saker här hemma. Svårt beslut ...

3 kommentarer:

  1. Fantastiskt med passionsfrukt! Ska du sätta dem i växthus? Hur stora blir de?

    Akleja behöver inte komma ut en vända utan gror snabbt i ca 22 grader, åtminstone mina. Aubrietia har jag sått tidigare år och de har blommat samma år! Men visst blir blomningen rikare vartefter.

    Försöker också bli bättre på att fotografera - lite svårt eftersom jag har synproblem och ser noll i sökaren! Ska kolla dina experiment och hoppas kunna lära mig något nytt!:)

    SvaraRadera
  2. Ja, rätt är det men hoppet kan ibland bli så litet ... om inte någon kär gör sig besvär och ger mig glädje, skratt och tårar (av glädje)! *ler*
    :)

    SvaraRadera
  3. Tack för titten hos mig!

    Tycker absolut du skall prova på att gjuta i betong...jag lovar att du kommer att bli "biten". Så kul med egna passionsplantor. Jag brukar testa att så frön av allt möjligt. Köpte mango för ett tag sedan och kunde inte slänga de stora kärnorna utan dom åkte ner i en kruka med jord.Ser med spänning fram om det blir något resultat.

    Ha det gott!

    SvaraRadera