lördag 20 mars 2010

Dagens nöje ...

Ja, det här är vad vi har roat oss med idag. Jag har fått trycka upp och hålla medan N har skruvat upp plattorna med skruvdragaren, eftersom spikarna från tryckluftspistolen gick igenom.

Det elaka kräket, N alltså, gick dessutom iväg på vandringar i huset medan jag fick stå där med mjölksyran forsande. Suck och mutter.

Tanken var ju att komma igång tidigt, men häromdan fick vi veta att N´s son skulle iväg på instrumentprövning på morgonen, så det fick vänta till efter lunch, men vi lär nog ha träningsvärk imorgon ändå.

Nu har vi nått fram till kontakten, så vi får invänta dagsljus innan vi bryter strömmen.
Har DU något tips om hur man smartast fixar det snyggt?

Ja, så här ser vardagsrummet ut ikväll. Några möbler har redan fått flytta runt, men vi slipper ju måla i alla fall. :-)
Däremot vill jag få ordning i min skrubb, så nu har jag krävt att få en bordsskiva tillsågad och målad. Ja, tro inte att det var några räta vinklar där inte ...
Vi får se om jag kan måla resten av prylarna, då jag bara fixar i princip luktfri färg, därav min lättja.
N´s son fick stå ut ett bra tag utan tv idag, vilket resulterade i två teckningar med bara en färg i olika nyanser som de lärt sig i skolan. Den blåa blev riktigt tjusig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar