lördag 29 maj 2010

Veckans blommor

Äntligen blommar våra första tulpaner. De är inte så många, men dessto finare tycker jag.

Den här är den enda av den här sorten som kommit så långt, men den som väntar på något gott ... ser bara bladen än så länge ...
Mellan de bortre träden i raden längs vår vänstra gräns blommar gullvivorna för fullt.

Det är kul att de är så många att de till och med syns inifrån och i år har jag till och med lyckats få pojkvännen att spara dem.
Likaså har han varit gullig och sparat öar av förgätmigej.
Här växer det både blåa och vita.
Nere vid det kommande växthuset växer även denna, som jag enligt bilder på andras bloggar tror är en gullkrage.
Nu står även vårt körsbärsträd i sitt vita flor och några vita flingor har börjat dala.

Dagens nyhet är att de första jordgubbarna blommar och de verkar kunna bli många dessutom. Mums, det ser jag fram emot.

5 kommentarer:

  1. Oj vilka vackra tulpaner! Och en massa andra ljuva vårblommor.
    Tack för din peppande kommentar hos mig! Det är såå skönt att höra att även andra faktiskt kan bli av med jobbet på lite konstiga sätt för då känner jag mig inte som den enda i världen som råkat ut för detta. För det är jäkligt knäckande, och även om jag försöker peppa mig själv så krävs det ganska mycket för att jag inte ska tänka en massa negativa tankar. Så TACK för att du delade med dig av din historia! :-)

    SvaraRadera
  2. Det är lite trixigt att klippa gräset på försommaren. Det är mycket som man inte vill köra över. Dina tulpaner ser jättevackra ut.
    Kram, Karin

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Underbara trädgårdsbilder du visar! Sååå fina tulpaner! Och annat också!
    Jaså! Håller ni på och packar? Flytt på gång förstår jag. Vad spännande!
    Hoppas du får en fin helg!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  4. För mig är det ett måste att ha jordgubbar, underbart att plocka lite på morgonen att ha i filen men även att göra saft och annat gott.
    Jag satte mång aav mina plator förra sommaren och de har verkligen tagit sig bra inte en enda planta som gått bort...

    Ha det gott
    Kram anna

    SvaraRadera