söndag 6 juni 2010

Ett minne blott/blått

Klematisarna har blommat vackert i flera veckor, men inte har jag kommit mig för att ta några kort för det. Först nu när de börjar vissna ner fick jag fram kameran ...


Det var väl en himla tur för nu är den säsongen förbi och de kunde få flytta till landet, men innan dess hann en granne erbjuda sig att köpa dem om jag inte ville ha dem ... Ha, vem säljer sina första klematisarna? Nä, nu får de följa med mig och hitta en ny plats att trivas på. På sikt får jag nog fixa en spalje till dem då de växer så det knakar.

I köksfönstret har det varit riktigt grönt ett tag. Krassen har gladeligen sökt sig mot ljuset, men nu har de fått flytta ut. Som tur är tror jag att de har klarat sig från löss.

Bilderna är tagna den femte juni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar