söndag 13 juni 2010

Dunderkur mot förkylning önskas!

Usch, pust, suck och stön är de ord som främst förekommer här just nu. Tack och lov verkade det hjälpa med lite Noskapin mot ihållande hosta, åtminstone om jag låter bli att röra på mig. :-) Efter två veckors förkylning varav den senaste med hosta som retar och retar tills det nästan vänder på sig är jag trött på det här eländet. Nu vill jag bli fri från hosta och snuva så jag kan börja gå bredvid på nya jobbet imorgon, men just nu ser det väldigt mörkt ut. Som tur är lade jag för säkerhets skull in lite marginal om utifall jag skulle bli sjuk vilket jag absolut inte trodde ....

Men på den tiden ska jag också hinna packa klart och flytta samt städa ur lägenheten, så jag har inte tid med det här eländet som dränerar mig på energi. Så snälla, finns det någon bra dunderkur? Av doktorn fick jag bara Bricanyl, eftersom jag inte hostar på nätterna så skulle inte Cocilana hjälpa.

Växterna som ska planteras ut samt mer vattenkrävande växter har flyttats hit så jag skulle behöva skura hyllorna till miniväxthuset eftersom gyllenbärsplantorna åkte ut eftersom de har angrepp av bladlöss eller annan ohyra. Bladen har i alla fall blivit alldeles klistriga, men än så länge verkar växten som helhet klara det och det är frukter på gång. För hoppningsvis har resten som stått i samma rum klarat sig.

Även mitt monster till växt av passionsfrukt skulle behöva få permanent stöd då den verkar växa uppåt en decimeter per vecka. Den ska dock få flytta in i mitt nya lite större växthus som inhandlades förra helgen. Så snälla ge mig lite mer energi idag, så jag orkar göra lite nytta!

Hoppas ni andra har det bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar