torsdag 10 juni 2010

Vackra minnen av tulpanerna

En härligt solig dag lyckades jag faktiskt föreviga tulpanerna när de var helt öppna. Den här bilden är bara för ljuvlig av Liljetulpanen 'Claudia'. Den har verkligen mina favoritfärger.





'Carneval de Nice' är fin den också, men frågan är om jag inte gillar de enkla bättre.



I samma rabatt har de här svamparna funnit sin plats ... Någon som vet vad det är?



Likaså växer det flera sådana här. Frågan är om det är ogräs eller något som är värt att spara? Jag vill minnas att det växte sådana förra året också, men inte minnas jag hur de såg ut när de blommade för det ...

4 kommentarer:

  1. Jag har också en del plantor som kommer i rabatterna som jag inte har en aning om vad det är. Är det inte märkligt att man lyckas glömma från år till år?!
    Ha en fin helg. Kram!

    SvaraRadera
  2. Kan tyvärr inte hjälpa dig med namn på dina objudna gäster. Båda tulpanerna är fina, skriver genast uppdem på "skaffalistan"!

    SvaraRadera
  3. Vet tyvärr inte vad det är som växer i dina lådor...inte helt lätt det här med växter.

    Ha det gott
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Hej, och tack för din gulliga och uppmuntrande kommentar hos mig!:-)
    Så vackra tulpaner du visar här! Både den enkla tulpanen och den dubbla är fina var och en för sig.Riktiga konstverk.:-). Jag har börjat titta ner i tulpaner, där kan dölja sig så vackra mönster och färger som man inte tänker på om man bara ser dem från sidan, ex i en stor urna.Det blev en riktigt ahaupplevelse när jag gjorde så i våras medan jag väntade på bussen här i stan. och jag ångrade förstås att jag inte hade kameran med det ögonblicket för det var så vackert!
    ha nu en underbar och skön helg!
    /Kram Karin

    SvaraRadera