söndag 2 maj 2010

Förändring pågår

Med en påse låga rabattblommor från Weibulls och två köpta aubretier plus förhoppninsvis några förodlade hoppas jag kunna fylla mitt nya stenparti med blomsterprakt.


Så här såg vår stenhög ut i höstas när pojkvännen fick bestämma:

Så här såg den ut innan jag fyllde på jord tidigare idag:

Med ny jord och aubretierna planterade hyser jag hopp om blomfägring. Dock är det knappast någon idé att studera fröpåsen då de vill att man ska blanda fröna väl innan sådd, medan deras bild visar små vackra tuvor av diverse blommor. Av frönas form att döma verkar det finnas en del klint i, resten får bli en glad överraskning. Så nu hoppas jag på lagom med nederbörd annars finns det risk att en del jord rinner bort, men jag lever på hoppet. I värsta fall får jag väl köpa fler färdiga växter.

I närbild ser det lite bättre ut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar