söndag 9 maj 2010

Slingerväxtkompott

Den 24 april sådde jag dessa slingerväxter och nu har jag under några dagar kunnat följa deras utveckling och börjar bli nyfiken på vad det är. För att kunna ha lite koll på läget har jag delat upp större delen av fröerna efter utseende. På slutet blev det två grupper med en massa svarta frön.
Kanske har du koll på läget?

Än så länge har ju inte allt grott, men den andra ser i alla fall ut som en rynkig gammal tant.

Nummer ett påminner mer om en böna.
Nummer fyra ser ut att vara slingerkrasse, nummer fem är oviss
och den sjätte borde kunna vara luktärter.
Än så länge har bara den femte dykt upp.
Av dessa frön (sju till nio) tror jag att det blir antingen blomman för dagen eller
någon vinda skulle jag tro, även om det nog kan finnas en del annat också.
Nummer sju växer så det knakar och har fått ett provisoriskt stöd.

Nummer åtta tar det lite lugnare.
Nummer nio växer också glatt,
men tittar jag närmre undrar jag om det bara är en sort.

Vad tror du?


2 kommentarer:

  1. Hej! Tack för din fina kommentar hos mig. Mysig blogg du har. //Sofia

    SvaraRadera
  2. Oj vad du har sått! Jag lyckas aldrig så bra med mina sådder. Slingerväxter har jag provat men de blev helt vilda innan jag kunde plantera ut dem! De traslade in sig i varandra och klängde på allt i närheten. Hoppas du har bättre lycka. Tack för kommentar hos mig!

    SvaraRadera