lördag 1 maj 2010

Växtkraft

I fredags och lördags var jag i såartagen och ett antal solrosor och slingerväxter såddes. Under veckan som gått har jag med spänd förväntan gått och gluttat på plasten.

Jag tycker fortfarande att det är extra kul att så blandningar för att få chansen att upptäcka nya favoriter. I år blir det bland annat nedanstående slingerväxter från Weibullls. När fler kommit upp kan ni få hjälpa mig att jämföra växt och planta för att säga vad det är jag fått.


Om jag inte är helt snurrig så är detta resultatet av nummer 9.
Och ja, jag börjar förstå varför man ska så bönor ensamma i större krukor, men innan har jag bara haft dem ute i balkonglåda så då har jag nog missat hur de fullständigt spränger sig upp. Det var riktigt kul att se krukorna i veckan då jorden hade höjt sig radikalt över kanten, det var nog tur att plasten höll den på plats.

Nu får de växa till sig ordentligt i väntan på att fler odlingslådor blir byggda. Dessutom är det ju för kallt för dem ute.

2 kommentarer:

  1. Det är lite alienkänsla över bönornas livskraft!

    Marit

    SvaraRadera
  2. Oj vad mycket du har sått. Jag har sått prydnadspumpa och de beter sig ung. så där. Växer fort och rakt upp för att sen ramla :) Kram

    SvaraRadera