söndag 10 oktober 2010

Sambons arbete förra helgen

Egentligen är det ganska konstigt vilka vinklar man verkligen ser av det hus man faktiskt bor i. Visserligen är det ju så att jag oftast har sett huset från andra hållet, eftersom det är därifrån jag oftast kom när jag inte bodde här permanent samt när vi nu kommer från stan. Å andra sidan är det nedanstående vinkel jag ser varje gång jag varit och handlat i byn eller kommer från jobbet. Fast å andra sidan är jag nog mer fokuserad på var katterna är än hur huset ser ut när jag kommer med bil ...

I tidig vårskrud i april ser man rätt mycket av huset,
men i höstskrud förstår man varför baksidan är så mörk ...

så förra helgen rök hela det första trädet då vi upptäckte röta i mitten på de grenar vi tog ner.

Jag med min avståndsbedömning var livrädd att trädtopparna skulle nå andra sidan gatan, men det var ju ingen fara som tur är.

Det blev viss förändring om man säger så ...

Fler träd får sambon ta när vi fått resterna av det första bortforslat, för jag minns hur lång tid det tog att få bort björkstockarna förra hösten ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar