lördag 23 oktober 2010

Gravidhjärna

Redan igår tänkte jag lägga in bildbevis från eftermiddagens trädgård efter natten och morgonens väder, men kameran har försvunnit sedan jag tog kortet och vi åkte och köpte pizza igår. Jag tycker jag har letat, men ännu har den inte dykt upp ... Den borde ju inte ligga i bilen, då jag la den i handväskan, samtidigt har jag ett vagt minne att jag tog upp den igårkväll ...

Ja, vädret igår var ingen höjdare. När jag kom ut låg det flera centimeter snö på bilen och det vräkte ner. På väg till jobbet fick jag köra i 40-50 på de slingriga vägarna eftersom det kändes som jag körde mot en snökanon. Imorse låg snön kvar, men har under dagen regnat bort. Ja, blåst har det tydligen också gjort för mitt plastväxthus har fått fötter och vält. Tyvärr har jag inte orkat bege mig ut och ta hand om det, växterna där inne var ju redan tagna av frosten. Ja, alla utom penséerna och passionsfruktsplantan jag sådde förra hösten. Ja, jag får väl ta tag i det imorgon, bara jag mår lite bättre. Dagen idag har präglats av lätt illamående och att magen är tjock och i vägen. Att böja sig ner och plocka i och ur diskmaskinen var inte alls kul. Jag antar att bebis tagit paus några dagar för att växa istället, det verkade åtminstone så på vågen och tjockaste omkretsen ... Annars är det ca 9 veckor kvar till bf.

Ja, även annat försvinner med jämna mellanrum och min gravidhjärna lyckas tydligen inte komma ihåg vart jag flyttat saker jag packat upp. Det är ju en sak att jag inte minns var jag la sakerna i flyttkartongerna i somras, men saker jag haft i höst borde ju inte bara försvinna. :-( Antagligen ligger de på något smart ställe som vanligt ... Frågan är bara var jag ska börja leta?

1 kommentar:

  1. Gravidhjärna? Jodu, vänta bara... ännu värre blir det ju när den lille är ute. Man hamnar ju i total amningskoma... hehe

    9 veckor kvar, vad härligt de kommer att gå snabbt. Snart får du ligga och snusa bebis... åhh denna ljuvliga doft. :)

    Sköt om dig, hoppas kameran kommer fram igen!
    Kram Mia

    SvaraRadera