söndag 15 maj 2011

Det ska börjas i tid!

Ronja får vara med mig och så för första gången. Så här kul var tydligen det ...
När mamma tar ett nytt kort så måste man ju smila upp sig inför kameran.
Den 22 april sådde vi äntligen både röda och gula tomater, samt nästan 30 frön av en blandpåse med pollenfria solrosor. För skojs skull satte vi frön med olika utseenden i olika krukor. Några var små och svarta, några lite större vita tror jag och en del var spräckliga. Kondensen på glasspinnarna har nog gjort dem oläsliga, tror jag. :-(

Nu gäller det bara att lyckas plantera om dem och få ut dem i rätt tid. Förra årets sådder blev det ju inte mycket av sedan de flyttades hit, då jag inte orkade få ut dem ordentligt. I år har jag orken, men inte tiden då hon oftast inte sover längre stunder än att jag hinner värma maten och äta ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar