lördag 21 maj 2011

Byggstart

På måndagseftermiddagen den 16 maj ringer Mattias från byggfirman och frågar efter min sambo, då det kan bli tal om byggstart. Några timmar senare är det beslutat att de ska komma dagen efter vid sju. Jag vet inte vad jag hade tänkt mig, men jag blev lite smått förvånad när Mattias kommer körande med de första delarna till byggställningen.

17 maj 2011 kl 7.00

Ronja fortsätter glatt sova trots allt brötande, så vi hinner städa upp runt huset och ta en sista dokumentationstur innan inget blir sig likt. För att inte vara i vägen går jag medsols.


7.10 påbörjas uppsättandet.

Vid elvatiden är jag och Ronja bortbjudna på grillfest, så vi lämnar hemmet och byggkillarna med ställningsbyggandet åt sitt öde. När vi kommer hem runt halv två har det hänt en del och byggjobbarna har åkt därifrån. En av byggjobbarna tyckte det är kul att vi satsar och bygger då det inte sker några nybyggnationer i byn med tanke på prisläget. Det komiska är har en son född samma år som Ronja samt en kille på 2 som vi firade på grillfesten.

17 maj 2011 kl 14.43

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar