onsdag 11 augusti 2010

Hemlighetens avslöjande ...

Ja, som Laila redan förstått, genom en kryptiskt diskussion om huruvida nässlorna var bra eller inte samt att hon oroade sig så för min trötthet i våras, så är jag gravid. Det är väl inte ens hälften av mina tänkta projekt som blivit gjorda under våren då jag helst bara legat i sängen och slöat den lediga tiden som inte har tillbringats vid datorn. Som tur är kommer det väl fler chanser och resten får jag ta pö om pö. Rätt många sådda växter har dött på grund av misskötsel från min sida. Ja, flytten till sambons hus gjorde väl inte saken bättre.

Igår var vi på vårt första ultraljud och fick se den sprattlande krabaten. Det känns underbart att fått bebben godkänd utan anmärkning, så nu är väntan lång till nyårsafton som blev det nya beräknade födelsedatumet, innan var det den 2/1. Så det återstår att se vilket år den behagar komma, men självklart vill jag samtidigt njuta av den ev kvarvarande sommaren och kommande hösten också.

Idag fick jag ytterligare ett positivt besked när det blev klart att jag fått ett förskolärarjobb på heltid fram till nyår. Det var verkligen en stor sten som föll från hjärtat då jag bävat för att gå arbetslös i fyra månader på grund av att magen skulle avslöjat mig. Ja, en sak vore väl om jag bott kvar i stan, men här ute i landsorten händer inte mycket. Ja, visserligen har det öppnats en ny kiosk och det har funnits rubriker i tidningen om att oroligheterna har ökat, men inget som livar upp mig. Dessutom blir det ju ett företag att åka in till stan nu, då alla ärenden ska uträttas samtidigt, så så mycket nöjen blir det inte. Men framöver blir det nog några besök på IKEA och ett par vändor för att titta på bebiskläder. Det svåra blir väl att hålla sig till neutrala färger då vi inte har tänkt kolla kön.

1 kommentar:

  1. Hade lite dålig koll på tiden, nu förstår jag att det dröjer l ä n g e och vet precis hur det känns! Grattis i alla fall till jobbet, tiden går säkert fortare när du får andra ungar att tänka på också!

    Här kommer två förslag på anskaffningar, blir inte stött om du dissar dem men tror att du i så fall missar något...:
    1. En helt suverän bok som alla föräldrar borde läsa (och som du troligen kan ha glädje av även i arbetet som förskollärare): Jesper Juul "Ditt kompetenta barn". W&W 1995. Finns hos adlibris.

    2. Yngste sonens fyra ungar har alla som babysar och småbarn klätts i ullkläder hela vinterhalvåret, lätta, mjuka, härliga, okliiga. Numera finns ullkläder till barn lite varstans men sonhustrun rekommenderar de som inte har behandlats kemiskt men som ändå är mycket lättskötta. En nätbutik hon köper ifrån är norsk, , googla så kommer du rätt.

    Ha det gott!

    SvaraRadera