måndag 16 augusti 2010

Gamla blommor

Tiden har bara forsat fram på sistone så jag ligger långt efter med att både fota och påta i trädgården, göra nya inlägg samt läsa ikapp vad ni håller på med i trädgårdsbloggarna. Visst jag gjorde ett försök idag, men då satte det precis igång att blåsa ...

Här kommer lite bilder från den 8:e augusti. Äntligen har jag lyckats fånga en blomma för dagen, innan har de hunnit blomma över innan jag kommit hem från jobbet.
I samma balkonglåda växer krassen. Det går inte direkt klaga på dess frodighet i alla fall. Som tur är växer blommorna på olika höjd ...
Vindorna blommar också glatt. Lite kul att de kan skifta så i färg.
Ja, dagens försök blev suddigt, men nu blommar första riddarsporren.

4 kommentarer:

  1. Känner igen det där med att det är svårt att hålla koll. Det måste vara ännu svårare om man som du jobbar utanför trädgården hela dagarna!

    SvaraRadera
  2. Ja, här ser man ju helt klart att sommaren är igång för fullt! Blommar och står i, ingen höst alls i sikte.. hm, försöker jag intala mig själv något nu elller..?

    Jupp, jag använder Biltemas sprayfärg. Jag vet ju inte om det är den absolut bästa, jag har inte provat något annat märke. men detn funkar bra för mina projekt, så prova du på din bricka!!

    SvaraRadera
  3. Blomman för dagen är en sån där blomma som jag alltid tänker att jag ska testa men så blir det aldrig av. Nästa år kanske.
    Grattis till den kommande guldklimpen också!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Ljuvlig färg på riddarsporren! Har den något namn?

    SvaraRadera