lördag 4 september 2010

Lite höstnytt

I lördags passade jag på att äntligen få åka iväg till torget och handla blommor för 20 kronor krukan. Det blev några astrar och silverek som jag fyllde krukorna med.

Dessa två hamnade på trappan och utgör en glädjande färgklick varje dag.
Ja, på avstånd ser det lite mesigt ut, men jag får väl tänka nytt till nästa år ...
Lite snyggare än mina penséer som inte uppskattat allt regn i en kruka utan hål ... Däremot har jag sparat dem för i år fick jag nya blommor av förra årets, dock inte så många, men ändock.

Även brunnen fick sig en välförtjänt makeover. Penséerna här hade nog klarat sig bättre bara jag plockat blommorna lite oftare, men med allt regn vi haft i augusti så har det blivit betydligt mindre trädgårdsarbete än tänkt.
Inledningen på september har varit riktigt kall, både i natt och natten dessförinnan har vi haft frostgrader. Snacka om att jag fick smått panik i fredags morse vid halv sex av att se termometern stå på minus. Skit måste jag skrapa rutor också??? Det ingick inte riktigt i min tidsplanering första morgonen jag skulle öppna ... Som tur var, var kar´n hemma så han fick bekänna färg då han tydligen slarvat bort ALLA skrapor. Jag var lagom upprörd, för köra utan ordentlig sikt på krokiga vägar uppskattas inte, men med hjälp av fläkten i bilen blev det hyfsat i alla fall, så nu har han i uppdrag att fixa skrapor innan helgen är över. Jag vill inte stå där utan nästa tidig morgon igen ...
Lite panik fick jag också över att det stått öppet till växthuset, men när jag kände på tomaterna idag så verkar de ha klarat sig hittills.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar