lördag 4 september 2010

Dagens skörd

I värsta växtligheten med ärtor och morötter blandat hittade jag några stora skidor. De små är sockerärtor som borde plockats tidigare ... men med tanke på snårväxten så är det inte helt smidigt att se alla. De slank snabbt ner i väntan på maten ...
En del ruccola plockades för att användas i den grekiska röran.
Rädisorna har varit klara ett tag, men inte blivit intagna ... Likaså var jag tvungen att kolla storleken på morötterna ... Egen skörd är som sagt guld värd, morötterna smakade smaskens.
Sedan kan man ju fundera över vem det är som provsmakar rädisorna .... Efter att ha skurit bort fula delar var de riktigt mjälla om dock lite beska, men det är väl rädisor oftast. Däremot var det stor skillnad mot första lådans träiga elände, kanske är det regnet som gjort susen ...

6 kommentarer:

  1. Egen skörd är gott ;)
    Ha en bra dag ! /Bea

    SvaraRadera
  2. Läckert!

    Försökte mig på din "Skoogstrollets drömträdgård" men den tycktes tom? Det lät så häftigt och jag hoppas att den funkar snart för att jag gillar av "princip" drömträdgårdar - det är ju min egen ambition;))!/Anja

    SvaraRadera
  3. Hej hej!
    Tack för dina rara hälsningar hos mig!
    Jag har inte hunnit varit in och kommenterat nåt.Vi har lite strul med vår dator!
    Så mysigt att du ska bli mamma.
    Om 4 månader var det?
    Ja det kändes som en riktigt lång väntan de 9 månaderna..
    Men den som väntar på något gott..
    Har du mått bra under graviditeten?
    Här går vi och myser jag och den lille om dagarna :)

    Så härligt att skörda egna grönsaker!!
    Du behöver ju äta nyttigt nu :)

    Ha det så bra och ta hand om magen!!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Känner igen det där med förväxta ärtor... Vilka jättestora rädisor du har fått!
    Sköt om er och ha en fin helg!

    SvaraRadera
  5. Hejsan Skoogstrollet! När är det dax för den nya/-e familjemedlemmen?/Anja

    SvaraRadera
  6. Det sägs att ju mer vatten desto mildare smak. jag länkade ditt inlägg på min blogg då det handlade om skörd idag, MB

    SvaraRadera