lördag 27 mars 2010

Såbevis

Nu måste jag ju äntligen visa mina nya bebisar. Allt såddes den 15 mars och så här ser det ut 12 dagar senare (27 mars).

Snabbast ut var ju rucolan och salladen, men där har vissa rucolaplantor börjat deppa. Frågan är om de inte gillar vattningen eller såblandningen (snålade med såjorden eftersom det funkat i plantjord innan). Salladen har dragit iväg som bara den.

Därefter kom ju tomaten Tiny Tim och basilika. De mår fortfarande utmärkt.

Tomaten Tiny Tim

Basilikan. Ja, i bakgrunden syns den rangliga salladen. :-)

Fler Purjolöksplantor är på gång.
Purjolök
Lobelian växer ytterst sakta, men de är ju synliga för blotta ögat i alla fall, men det där med att så 10-15 frön per kruka lyckades jag ju inte med. :-) Å andra sidan har det bara grott i hälften av de 6 krukorna. Kanske går det dela dem senare.
Lobelia

Här är mina passionsfruktsplantor, som kör med allt eller inget-principen. Jag har hittat 2 till i andra krukor ...

Passionsfrukt såddes 31/10

Nu senast har även persiljan och koriandern kommit.

Koriander


Persilja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar