söndag 6 mars 2011

Ett minne blott

Som jag skrivit förr så älskar jag hibiskusar. Numera är fönsterbrädorna fulla av en blandad kompott, så det blir sällan jag köper några nya krukväxter, så då de få blommor som kommer blir desto mer glädjande.
I veckan fick jag en blomma som varade någon dag. Sedan gäller det att vara snabb att fota då missarna gärna sätter en klo i dem eller till och med äter upp dem ibland. Helt nyttigt är det säkert inte för jag tror till och med att de är smått giftiga.

Även min frilandshibiskus verkar vara på hugget då den nu har fått nya blad ... Att den sedan skulle behöva planteras om efter misse välte ner den på golvet för ett tag sedan är en annan femma.

Egentiden lyser med sin frånvaro, eftersom dotern vägrar sova själv ... annars växer hon och frodas. Så småningom hoppas jag kunna börja pyssla lite smått i takt med att tiden i babysitter och gym på egen hand ökar. Att lyckas äta färdigt en hel måltid är numera lyx. :-)

1 kommentar:

  1. Vilken liten vilding du har fått! Men det är väl härligt att hon är social:)
    Har också hibiskusar som sätter en och annan blomma nu och jag kan lugna dig med att de är ätliga, hibiskusblom ingår i många örtteblandningar och smaken är god!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera