söndag 26 september 2010

Månadsbild augusti

Ha ha, hur slö kan jag bli egentligen med att lägga in bilder??? Snart är det redan dags för september månadsbild och här kommer jag med augustis. Ja, bättre sent än aldrig heter det ju. :-)

Bilderna tagna den 29 augusti 17.00.

Äntligen har jag fått tummen ur och skruvat ihop två odlingslådor till. Den här gången var det rätt smidigt då sambon sågat till bräderna i rätt längd redan på hyvleriet så jag behövde bara såga till kantstolparna. Nu återstår bara att forsla jord då jag redan grävt upp gräsmattan när detta skrivs. Mina projekt går framåt, om än långsamt. Dock behöver förra årets sådda perenner planteras om snarast!

I den förstsådda odlingslådan växer det så det knakar.

Likaså är det på gång i den andra som såddes betydligt senare.

Bönor fanns det gott om.


Likaså ärtor, men tyvärr har jag nog missat äta upp både dem och bönorna.

Det blir sällan av att jag går varken till lådorna eller växthuset nu när höstmörkret kryper på, annars blommar krassen fint utanför växthuset.

I perennlådan börjar det redan hända saker.

Det här måste vara stockrosor och lupiner, längst bak till höger ovan.

Jag antar dessa är från vänstra delen närmast lägre lådkanten där jag sådde aklejor.
Kul blir det i alla fall att kunna studera alla månadsbilderna i vinter när snön ligger djup och vi bara kan drömma om nästa odlingssäsong. Kanske skulle jag gå tillbaks ett år i tiden och titta på gamla inlägg också. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar