tisdag 29 december 2009

Desperat frukostjägare

Medan vi passade på att duka till frukost idag så var Izidor tydligen törstig. Naturligtvis finns det en vattenskål på golvet, men vem har sagt att man ska välja den smidigaste lösningen?
Gullan väljer att dricka ur skålen med flytande doftljus, inte konstigt då att vattnet försvinner därur. Och Izidor kör med sin metod.


Och är man töstig så får man ju försöka igen!

Dessutom var nog husses ostmacka väldigt intressant, så Izidor började verkligen sniffa och husse är ju av den retsamma sorten.
Till slut fick Izidor en egen ostbit på golvet.

3 kommentarer:

  1. haha...mycket godis blev det, en av hennes specialiteter till julen...
    God fortsättning o Gott Slut i kylan***
    Kram
    Annelie

    SvaraRadera
  2. Vilken fin katt ni har!!
    Jag älskar katter, men pga sambons allergi kan vi inte ha katt...
    TACK snälla du för den fina awarden!!!! Vilken glad överraskning!! Tusen tack!
    Hoppas du får en fin nyårshelg och ett riktigt Gott Nytt År önskar jag dig!
    Sari

    SvaraRadera
  3. Oj, den retstickan när osten var sååå nära ..fniss...Din katt påminner mig om min, som fick flytta till katthimlen före helgen. Den var rätt identiskt i färgteckningen och OST gillade den definitivt och satt alltid intill mig vid frukostbordet (på golvet) och väntade på ostskivan :)
    Nu kommer saknade när jag ser din kisse :(
    Gott Nytt År! /Bea

    SvaraRadera