måndag 28 december 2009

Älskade amaryllisar

Minst en blommande amaryllis hör till mina traditioner sedan jag fick en med blomsterbud väldigt överraskande när jag fyllde 25. Sedan har jag köpt eller fått en varje år. I år har det blivit riktigt många.

Först hittade jag en lite skadad lök för 25 kr på torget som jag lät torka till innan jag satte den i jord, då visste jag ju inte ens om den skulle klara sig. Förhoppningen var ju att den skulle blomma till födelsedagen 6 dagar innan jul. Därmed blev det gissningstävlan mellan mig och pojkvännen. Jag gissade nog på senast julafton medan N var pessimistisk och inte trodde det skulle bli förrän den 28. Dessutom trodde han att den jag fått av honom i födelsedagspresent skulle blomma före min.

Men tji fick han. Dagen innan julafton syntes den första klockan på min planterade och sedan har ytterligare två klockor slagit ut.


Denna fick jag i födelsedagspresent. Jag gillar arrangemanget med den fina ängeln och en murgröna, men den har fortfarande inte slagit ut.

På juldagen såg det ut som att det snart var dags ...
... och nu är det nog nära. Sorten verkar ha smeknamnet Rock ´n roll.

En tredje fick jag av mamma på julafton, men den dröjer nog lite till.

En annan fin blombukett fick jag av mina snälla kollegor på arbetspraktiken i födelsedags- och avslutningspresent.

Tyvärr är den svårfotograferad, men jag hoppas ni ser lite av blomsterprakten ändå.

Dessutom fick jag två biobiljetter så nu får jag väl se till att komma iväg på någon mysig film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar